Jak napsat reklamaci
-> Přejít ke vzoru
Reklamace je obchodní dopis, kde píšeme o nalezených závadách či nedostatcích na obdrženém zboží, nebo na odvedených službách.
Obsah reklamace:
- jde-li o první případ – zdvořilostní fráze
- při opakování použijeme pouze stručné fráze, neodvoláváme se na dobré obchodní vztahy
- popis zjištěné závady
- odvolání se na doklady týkající se zásilky
- návrh řešení (oprava, výměna, sleva, dodání dílu, odstoupení od kupní smlouvy)
- vždy příloha: Zápis o vadách č./rok
Co napsat do reklamace:
Úvod:
- Po celou dobu naší dlouholeté spolupráce jsme si vážili Vaší pečlivosti při balení zboží.
- Opravdu neradi Vám oznamujeme, že při kontrole poslední zásilky materiálu jsme zjistili tyto závady:
- Věříme, že jen nedopatřením jste nám zaslali zboží jiné jakostní třídy, než jsme sjednali kupní smlouvou.
- Naše obchodní spojení bylo dosud bez problémů, a proto nás nemile překvapila velmi nízká kvalita poslední dodávky.
- S Vašimi dodávkami nikdy nebyly potíže, takže si neumíme vysvětlit, proč jste poslední zásilku tak ledabyle zabalili.
Uprostřed:
- Na výrobcích jste nevyznačili datum minimální trvanlivosti, a proto Vás žádáme o slevu … Kč za kus.
- Při kvantitativní přejímce jsme zjistili, že několik dodaných přístrojů neodpovídá naší objednávce č. …
- Vaše zásilka nám došla ve značně poškozeném stavu, a proto ji nemůžeme přijmout jako řádné plnění kupní smlouvy.
- Jakost minulé dodávky Vašeho zboží nesouhlasí se zaslanými vzorky a rovněž neodpovídá platné technické normě.
- Protože kvalita zaslaného zboží je nedostačující, uložili jsme je odděleně, abyste si je mohli kdykoli prohlédnout.
Na závěr:
- Žádáme Vás o urychlené zaslání chybějícího zboží, abychom ho mohli prodat ještě v plné sezóně.
- Věříme, že příště budete věnovat expedici svých dodávek větší péči, abychom byli s Vámi opět spokojeni.
- Poškozené výrobky můžeme přijmout jen za podmínky, že snížíte jejich cenu o … Kč za jedno balení.
- Věříme, že k porušení smlouvy došlo jen výjimečně a že v budoucnu podobné nedostatky nebudeme muset řešit.
Vzor reklamace
VÁŠ DOPIS ZN.:
ZE DNE:
NAŠE ZN.:
VYŘIZUJE:
TEL.:
FAX:
E-MAIL:
DATUM:
219/2012-Ko
Kouřilová
236 588 611
236 588 610
marketing@dpl.cz
2012-02-28
UBRUSLEN, s. r. o.
Ing. Jindřich Novotný
vedoucí reklamačního oddělení
Vltavská 168
397 00 PÍSEK
Reklamace dodávky ubrusů
Vážený pane vedoucí,nemile nás překvapilo, že jste v poslední dodávce velikonočních ubrusů zaměnili počty velkých a malých ubrusů. Podle katalogu jsme si 13. února 2009 dopisem zn. 357/2009-Ja objednali 45 ks ubrusů s velikonočním motivem, z toho bylo:
• 15 ks ubrusů zn. VELUBR 140120 o rozměrech 140 cm × 120 cm,
• 30 ks ubrusů zn. VELUBR 120120 o rozměrech 120 cm × 120 cm.Zásilka však obsahovala 30 ks ubrusů o rozměrech 140 cm × 120 cm a pouze 15 ks o rozměrech 120 cm × 120 cm.
Očekáváme, že nám obratem zašlete chybějících 15 ks ubrusů o rozměrech 120 cm × 120 cm. Po jejich obdržení Vám vrátíme zpět přebývajících 15 ks ubrusů o rozměrech 140 cm × 120 cm. O záměně počtu kusů jsme sepsali protokol o vadách, jehož kopii přikládáme.
Věříme, že příští zásilce budete věnovat větší pozornost a že k podobnému pochybení již nedojde.
S pozdravem
Kateřina Konečná
hospodářka
1 příloha